HOKUTORYU JU-JUTSU

Suoraviivaista ja tehokasta.

Hokutoryu on kehitetty perinteisestä japanilaisesta ju-jutsusta länsimaiseen ajatteluun sopivaksi, kuitenkin säilyttäen vanhan ju-jutsun keskeiset periaatteet. Monipuolisen lajin perustekniikoita ovat lyönnit ja potkut, heitot, lukot ja kuristukset sekä erilaiset vapautumis- ja kuljetustekniikat. Näiden lisäksi tärkeänä osana harjoitteluun kuuluvat ylemmissä vyöasteissa täyskontaktiottelut ja sovelletut kamppailuharjoitteet niin aseetonta kuin aseellista vastustajaa vastaan.

Tyylisuuntamme, Hokutoryu ju-jutsun, on kehittänyt Soke Auvo Niiniketo 10.dan, joka on merkittävä vaikuttaja Suomen turvallisuusalojen koulutuksissa ja kansainvälisesti arvostettu kamppailukouluttaja.

Suomessa harrastettavien kamppailulajien joukossa Hokutoryu ju-jutsu on vakiinnuttanut asemansa, ja kuuluu suosituimpien lajien joukkoon. Hokutoryu ju-jutsu on myös levinnyt voimakkaasti; Suomessa harrastetaan 46 seurassa sekä useissa suljetuissa varuskuntien ja poliisien klubeissa. Hokutoryu on myös levinnyt voimakkaasti mm. Venäjälle ja Baltian maihin sekä Iraniin, Etelä-Amerikkaan ja Yhdysvaltoihin.

Itsepuolustustaidon lisäksi Hokutoryu ju-jutsusta saa hyvän, monipuolisen ja haastavan kuntoiluharrastuksen, ja lajissa voi myös kilpailla. Harrastamiseen pääsee mukaan kaksi kertaa vuodessa järjestettävien peruskurssien kautta. Ikäraja lajin aloittamiselle on 15 vuotta. Nuorempien on mahdollista päästä lajin pariin juniori ju-jutsun kautta.

Lisätietoa lajista: www.hokutoryu.com